Tuesday 28 August 2012

ampuni khilafku..


bismillahirahmanirrahimm..
ya allah,,ampunkanlah kesalahan-kesalahanku
ampunkanlah dosa ibubapaku
ya allah ampunilah dosa kemaksiatanku dan saudara2ku..
ampunilah dosa seluruh umat islam disunia ya allah..
ya ALLAH,,aku bersalah,aku berdosa ya allah..
aku telah menzalimi diriku sendiri..
jika engkau tidak mengampuni ku nescaya aku tergolong dalam orang2 yang rugi.
ya allah,engkau tahu aku telah melakukan kekhilafan yang maha banyak..
aku menderhaka engkau,,aku smbil lewa terhadap perintah2 engkau 
tetapi ya allah,,aku sedar dan insaf...aku bertaubat kepada engkau..
maka terimalah taubatku ini...
dan ampunlah aku...

wahai kawan2 semua..pernahkah kita menunding jari kepada allah..

"kenapa engkau memberi ujian seberat ini kpdku"
"kau tidak adil kepadaku"

hapuskanlah marah kita kepada allah..sesungguhnya ujian yang telah allah kurniakan itu 1 rahmat..

allah tidak memberi kesusahan seorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya..(al baqarah:286)

No comments:

Post a Comment