Friday 17 January 2014

Jom hilangkan black head n white head!!!!

Aku sure rmai yg alami black head ni..memg suke sgt membiak kt part hdg n pp..aku pun hdapi benda yg sama..jenuh juga fikir mcm mna nk hlgkn..ada jugk member suggest bioglo..aku pun pnh try pkai..die mcm scrub..boleh thn jgk la..lps pkai hlg sikit white n black head..tp bg yg kurg rjin cm aku ni 2 mggu skli pn jrg aku nk belek muke..haha..

So kt sni aky nk share sikit tip yg pnh jgk aku cuba utk hlgkn anasir jahat kt muka..

♡Putih Telur

Pisahkan kuning dan putih telur di tempat yang berlainan. Kemudian kacau / gaul putih telur menggunakan garpu sehingga nampak buih-buih kecil. *mengambil masa yang lama juga tuk gaul putih telur ni.
Menggunakan jari yang bersih atau tisu, rendam kedalam telur putih tadi dan perah tisu sebelum di sapukan keseluruh muka. Avoid eye area.
Biarkan kering. Bila kering, muka anda seperti memaikai botox sebab keras haha!
Basuh muka seperti biasa dan keringkan menggunakan kain bersih.

♡Perahan limau

Ni extra, selepas apply putih telur dan dah dibasuh tu, perah limau ke dalam mangkuk pula k. Buang biji limau tu.
Menggunaka tisu, rendam kat dlm mangkuk tu kemudian perah, Jangan perah sampai kering pula. Just perah slowly tuk hilangkan lebihan limau kat tisu tu.
Dan letak tisu tu menutupi seluruh muka. Macam pakai mask lah konon.
Selepas beberapa minit, basuh muka seperti biasa.

p/s: pastikan muka anda tidak mempunyai sebarang luka, atau jerawat yang masih mempunyai kesan luka sebelum menggunakan perahan limau. Sebab perahan limau sangat sakit bila terkena luka kat kulit.

No comments:

Post a Comment